söndag 24 oktober 2010

Star Wars-nytt!


För alla SW-geeks därute kan jag glatt berätta senaste ryktena, nämligen att den allsmäktige George Lucas funderar på att göra nya uppföljare till den gamla Star Wars-sagan (ep. IV, V och VI). Jag hoppas å det yttersta att George Lucas vänder sig till Timothy Zahns briljanta Thrawn-trilogi som utspelar sig fem år efter Return of the Jedi. Den trilogin är så grymt välskriven att jag genast såg filmerna utspela sig på hornhinnan när jag läste den för två år sedan. Men så verkar tyvärr inte fallet enligt ryktena:
The sequels, not prequels, would not focus on the Skywalkers, but instead be set in the future. Same universe, but totally different story. By doing this, Lucas doesn’t have to fit pieces into a puzzle like he had to do with the prequels. And he has stated that that process was creatively constricting to him. (Källa: Slash Film)
Tidigare har det ju blivit klart att den gode Lucas låter göra om samtliga sex Star Wars-filmer i 3D-format, där första filmen, The Phantom Menace, förmodligen kommer visas redan i februari 2012. Detta är en hyfsat nyannonserad nyhet, till skillnad från den tv-serie som Lucas och som ska utspela sig mellan tredje och fjärde filmen. Dock verkar arbetet gå något trögt enligt Slash Films uppdatering på ämnet i augusti:
The live action TV show is kind of on hold because we have scripts, but we don’t know how to do them. They literally are Star Wars, only we’re going to have to try to do them at a tenth the cost. And it’s a huge challenge, a lot bigger than what we thought it was gonna be.
Hur det än går så kommer jag att hålla er uppdaterade, may the force be with me!


1 kommentar:

  1. Jag är en person som slukar alla sorters filmer med hull och hår och ser även filmer jag tror är dåliga bara för att ha sett dom. En sak kan jag dock garantera. Jag kommer INTE att se 3D-versionerna av de tidigare filmerna. Tänker inte tillfredsställa George Lucas obscena kåthet på pengar denna gången.
    Kommer dock säkerligen se de nya filmerna om och när de kommer ut.

    SvaraRadera