tisdag 3 maj 2011

Dag 1 - min favoritlåt, och dag 2 - min hatlåt

Min favoritlåt

Att välja en favoritlåt är förstås nästintill omöjligt. Jag gjorde därför ungefär som Anna och valde en låt som har hängt med i några år och som fortfarande berör mig. Det är dessutom en låt jag lyssnar på två, tre gånger i veckan, eftersom det är bästa pepplåten när jag joggar.

Det enda youtube-klippet jag hittade var dock upplagt av nån sverigedemokrat/nationalist/rasist och eftersom jag tappar matlusten av sådana åsikter så vill jag inte lägga upp videon här (även om själva videon bara består av en svensk flagga). Fan vad förbannad jag blir av att de försöker lägga beslag på folkmusiken, som ju f.ö. inte är särskilt svensk alla gånger heller...Undrar om de verkligen lyssnar på folkmusik hemmavid eller på fester? Kommer spelmansstämmorna bli invaderade av sverigedemokrater? Kommer de tvinga sina barn att lära sig spela fiol eller nyckelharpa? Frågorna hopar sig.

Nåja, favoritlåten jag väljer är i alla fall "Töst" av Harv, och du kan lyssna på en snutt av den här. Den är fantastisk, och jag lovar att man flyger fram på joggingturen med detta i hörlurarna.

Min hatlåt

Som min hatlåt väljer jag en gammal 90-talshit som jag har hatat sen jag hörde den första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar