lördag 14 maj 2011

Hello, the sundsvall jury is calling!

Jag vet inte om ni förstod av rubriken att det handlar om eurovision idag! Denna konstiga tillställning som ska föreställa en tävling i det alla säger att man inte kan tävla i: musik. Jag har egentligen aldrig varit nåt fan av schlagerlåtar (kanske riktigt gamla godingar) men jag älskar det här spektaklet av hela mitt hjärta och helt utan ironi. För mig är eurovision som att hamna i Twilight zone eller nån konstig knarkupplevelse. Det har ingenting med verklighet eller europeiska länder att göra, det är en total flykt från verkligheten!
För mig är eurovision sedan sex år starkt förknippat med mina gamla vänner "hemifrån", när vi blev vuxna och insåg att det är svårt att hålla kontakten med vänner som man inte träffar jämt bestämde vi att den här helgen skulle vi vika till varandra. Och de senaste åren har vi "firat" eurovision runt om i norrland, vi dricker vin, skvallrar, tippar på finalen (man kan alltså göra det på riktigt! Rekommenderas!)och äter ostkrokar! Och uppskattar varandra!

Det är sensmoralen i den här storyn! Skapa era egna högtider! En helg om året kan man skänka sina vänner, man blir en gladare person!

Annan konstig grej: Australien gillar också eurovision, är inte det knasigt! Det måste väl ha att göra med att de varit gammal fångkoloni och har issues med typ Storbritannien?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar