lördag 18 september 2010

Rapport till himlen


Jag har nu kommit halvvägs i Rapport till himlen och kan med glädje säga att jag minns rätt: den är riktigt bra! Ulf marmros har förlagt handlingen i en svensk stad i glowing 50-talsljus och rekvisita i form av raketost och bingohallar men med moderna karakärer som den modern ensamstående mamma med Snoop dog-flätor (kommer inte på vad de egentligen kallas) och den rökande, vinande och sportande prästen. Magisk stämning, pokaktigt söta Johan Widerberg och för att inte glömma: Pappa Skarsgård! Ni har säkert hört mig och Anna tråna efter A-Skars, med äldst är bäst! Stellan Skarsgård är kanske inte den vackraste av män, men det gottgör han med ångande, sexdrypande utstrålning. Ni hör, jag är helt golvad. jag längtar till ikväll när jag kan sätta mig framför tv och se klart serien! Sen ska jag skynda mig att lämna igen den så att nån annan får se den. =)


Jag säger det igen: låna film på bibblan, ni vet aldrig vad som händer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar