fredag 4 juni 2010

Confessions of a nerdy girl

(som titeln till trots är skrivna på svenska)

Hej!

Jag heter Tove. Varken den första eller andra eller ens den 24:e med det namnet som kommer upp när jag söker på Google. Det stör mig lite. För att vara så ovanligt i IRL är det minsann jävligt vanligt i cyberrymden.

Jag är nörd också. Och tjej. Särskilt gillar jag nördiga serier. Som Larson eller Monty eller Dilbert. Det är väldigt märkligt. Killar brukar reagera väldigt olika på detta. Antingen blir de glada eller också arga för att någon brud försöker sno "deras" favoritserie. Det slutar ofrånkomligt med verbala humordueller där man ska citera rätt Dilbertserie från -87 för att vinna stora nördpriset. Oftast förlorar jag(priset man betalar för att nörda in sig på flera saker(och för att ha ett liv)). Men ibland vinner jag. Oh sweet victory!

Jag ska ägna mitt bloggande åt att nördigt nog försöka komma ihåg de bästa bråken. Sen kan jag vinna nästa gång.

Live long and prosper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar