måndag 7 juni 2010

My little precioussssss pretty moving picture...


Det finns vissa filmer som jag vill se så gärna att jag klänger mig fast vid dem. Jag vill inte glömma bort dem så jag fokuserar på dem så mycket att det närmast blir tjatigt. Senast sedda sådan film var "The Imaginarium of Doktor Parnassus". Det tog några månader, men sedd blev den och det var värt det (även om jag tyckte att slutet var otillfredsställande). Nu har jag hittat nästa besatthet: Neverwhere. Det är en miniserie, producerad av BBC, och manusförfattare är ingen mindre än Neil Gaiman. Jag gillade boken och blev mycket nöjd av att få reda på att det fanns en filmatisering. I detta fallet är det dessutom så att miniserien kom innan texten. Nu börjar jakten på filmen för denna gång. Jag känner det i mina ben - moahahaaa.

(Det fanns ingen vettig trailer, så det fick bli vad jag hittade...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar