onsdag 14 april 2010

Bang: Nördarnas återkomst

Det var ett ögonblick av lycka när jag såg den på hyllan på Pressbyrån på T-centralen i Stockholm. Jag ville inte ha godis (faktiskt!) och följde med in mest för sällskaps skull. Kollade lite på tidningshyllan medan jag väntade och där stod den. Nördfeministtidningen. Den perfekta fusionen av mina intressen. Den måste jag ha.

Jag läste om olika sorters nördar och fick en uppenbarelse - det handlade om mina vänner också! Inte konstigt att jag gillar dem så mycket, vi är ju samma. Handarbetsnördar, politiknördar, filmnördar, textnördar, musiknördar... Listan går att göra lång, mycket lång. Och jag vill ha mer. Jag vill höra, läsa, veta mer om vad som tycks och tänks. Jag vill ha ett ställe där vi kan finnas i en kontinuerlig dialog, dela med varandra och tänkta tillsammans. En plats där kallprat inte existerar och där vi kan gå in på detaljer och teorier hur mycket som helst. Här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar