fredag 23 april 2010

Maskinerna är våra vänner



Jag är en cyborg. Maskinerna är en så stor del i mitt liv nu att jag kan känna mig halv utan dem. Inte bara jag, för den delen. Ibland verkar det som om människorna omkring mig också tycker att något är fel när jag varit utan en eller annan maskindel ett tag. Datorn. Mobiltelefonen. Ugnen. Spisen. Kylen och frysen. Vattensystemet i huset. Elsystemet. Värmen.
.
Jag längtar efter att uppgradera mig med diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Gärna en 12' bärbar liten juvel till dator också, som inte är så jobbig att ta med sig. Är lite mer tveksam till läsplatta - jag trivs för bra med det analoga alternativet. Bil är en del av mina framtidsplaner. Men jag skulle lika gärna köra med häst, om jag bara hade kompetensen - i alla fall tänker jag mig det. För den drömmer finns också. Drömmen om att vara självförsörjande med höns, ko och grönsaksland.

Men inte utan min dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar