torsdag 15 april 2010

Kärleksbrev till Gunnerkrigg Court

Åh. Det är helt underbart! Gunnerkrigg Court has got me by my nose och jag kan inte låta bli att kolla in där lite då och då, trots att jag vet att Tom Siddell uppdaterar Måndag Onsdag och Fredag. Jag vet inte om jag tycker att det är lite eller mycket. Entusiasten i mig vill att uppdateringarna ska vara minst två gånger om dagen medan konstnären i mig är fascinerad över att han får färdigt så många sidor i samma stil som tre i veckan. Och fin är den också! Både färgerna och stämningen talar till mig. Handlingen har många intressanta vinklar och vrår och riktningar, som fortsätter vara logiska och spännande. Det känns aldrig som om nya karaktärer och händelser är i vägen. Å ena sidan vill jag att den ska ta slut för jag vill veta hur det går. Å andra sidan vill jag att den ska fortsätta för evigt så att jag aldrig behöver sluta läsa. Tom Siddell är ett geni helt enkelt och jag är - fast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar