onsdag 26 maj 2010

Alan Wake: Bright Falls

Jag har ett dilemma. Efter att ha sett hela serien av "Alan Wake: Bright Falls"-prequelen så är jag galet sugen på spelet. Men det finns några hinder ivägen.

För det första: Spelet kommer bara ut till Xbox 360. Jag har ingen Xbox 360 och jag vet ingen som har en Xbox 360.

För det andra: Jag vill egentligen inte spela spelet - jag vill se på när någon annan spelar. Det finns spel som jag gillar betydligt bättre att uppleva som publik. Bioshock var ett sådant spel och allt tyder på att Bright Falls också faller in i den kategorin.

För det tredje: Gamern som spelade Bioshock gillar inte att spela konsollspel. Men han kan tänka sig att titta på. Risken är alltså att alla inblandade bara vill titta på OM vi får tag på konsollen och spelet (det påminner mig om att jag måste övertala sagda gamer att spela Bioshock 2 åt mig också).

Men det kliar i mig att få se på hur det går. Jag har hört från dem som vet att Bright Falls påminner om Twin Peaks. Se prequelen, bli sugen och förena dig med mig i jakten på att få uppleva Bright Falls. Moahahahahaaa...


P.s. Är det någon som har spelat det? Är det så bra som det verkar? D.s

1 kommentar:

  1. Jag vill också titta på (säger jag och låter som en voyeur). Tydliga Twin Peaks-referenser, kändes det som, med kroppen på stranden, fiket och klientelet: blond servitris, och en kvinna med likadant hår som Lauras mamma...

    SvaraRadera