torsdag 27 maj 2010

Konsert

Igår såg jag slutkonserten för fortsättningskursen i Skapande musik vid Umeå Universitet. Det var blandad kompott. Maria L som också skriver här på bloggen hade skrivit en polska som jag hoppas ska komma upp på You Tube så att ni kan få se den. Den doftade midsommar och dans :-) Hon spelade också en massa instrument under konserten och rockade särskilt på keyboarden. Mycket imponerande för omusikaliska mig. En annan favorit var Anni Karp vars låt påminner mig om Alanis Morisette, men på ett sätt som fortfarande är Anni. Både musiken och texten var succéer i mina ögon. Om någon som kan få det att hända läser detta: Se till att hon får göra en skiva snart. Sen har vi Jessica Lehtos låt "Black Roses" som var helt överväldigande (detta är hur låten låter på hennes demo, på konserten var det lite annorlunda bland annat var det någon som growlade):



Om filmerna från konserten kommer upp på You Tube så lägger jag in dem sen så ni får se! 

2 kommentarer:

  1. Tack Sanna, tack tack! ;$ Det var askul må jag säga! :D Och jag lovar att lära dig rocka på keyboard också ;)

    SvaraRadera