onsdag 19 maj 2010

My name is Maja and I'm a tv nerd :)

Hur insåg jag att tv-serier inte bara är ett vardagsnöje men en passion i mitt liv? Jag ska börja med att säga att jag har sett mina favoritserier minst 50 gånger om, jag överdriver inte. När jag hör andra säga: "Jaha, men jag har redan sett det avsnittet. Kan vi se nåt annat?" blir det en logikpannkaka (dvs upp och ner) i mitt huvud. Särskilt om det handlar om en serie personen i fråga gillar. Men jag har tränat mig att inte ta illa upp. Jag MÅSTE se alla avsnitt och alla avsnitt i ordning, annars får jag ångest för att jag är rädd att missa nåt. Det gäller även de serier (oftast sitcoms) där avsnitten ibland är mer fristående och karaktärernas förflutna skrivs om. Dvs inte ens skaparna eller författarna tar det här på lika stort allvar som jag haha!
Jag pratar om karaktärer som att de finns i verkligheten och när mina vänner kommer till mig för stöd och råd är det inte ovanligt att jag citerar nåt från någon karaktär.
Jag får mycket inspiration gällande kläder och inredning från serier.
Kort sagt, jag är en tv nörd.

4 kommentarer:

  1. tvnerdar of the world unite!

    fast jag kan också tycka att det är skönt att inte ha sett alla avsnitt av en serie, det är så roligt när man får se ett avsnitt som man aldrig sett tidigare...

    SvaraRadera
  2. skönt att det finns nån mer än jag som ser på karaktärer som livs levande varelser. I alla fall karaktärer från vissa serier.

    SvaraRadera
  3. Marshall från How I meet your mother är min favoritkaraktär just nu.... jag identifierar mig lite med honom.... =)

    SvaraRadera