torsdag 6 maj 2010

Min bror är min bror och jag är hans syster...

"Stig upp nu så att vi kan spela!"
Jag vaknade upp till detta 8 på lördagsmorgonen när jag hade min 9-åriga lillebror på besök hos mig för några veckor sedan. Han har nämligen upptäckt den ljuva Nintendo 8-bit konsolen med tillhörande spel. Super Mario Bros ett och tre är nog favoriterna i dagens läge. Han har vidare fått låna Nintendo 64 med tillhörande Mario och Mario Kart, vilka också fungerar alldeles utmärkt.
Jag måste ärligt säga att jag är stolt över min bror, mest för att han anammar de äldre spelen som nu i dagarna har lite av en "kultstämpel". Jag tycker att mitt uppdrag som storasyster handlar om att dela med mig av kunskap till den yngre syskonskaran, vilket jag anser att jag på sätt och vis gör i och med dessa tv-spel. Jag ger honom en del av historien eller åtminstone chansen att upptäcka en del av tv-spelshistorien. Det kommer ständigt nya häftiga tv- och dataspel, men att få dela med mig av de tidigare spelen känns fint.
Det blev människa av mig och jag är helt övertygad om att det kommer att bli människa av min 9-åriga lillebror också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar