söndag 16 maj 2010

OH, my god - IT'S ALIVE!

Jag har börjat återuppväcka en gammal vana, nämligen att skriva dikter eller kortare texter om saker jag funderar på. Här är en av de 4 som jag har lyckats knåpa ihop sen jag började känna peppen igen:


X
Osäkrad är jag, inte säker
farlig för att han inte tror det
ser så mild ut
så ofarlig
osäkra lilla tjejen
Inte är du nån man kan bli rädd för
harplutten, prinsessan
som ska räddas
som ska fixas till
styras upp upp
och kontrolleras
i kärleksprojektetmot evig tacksamhet
ska han ge en mening
som jag ska gråta av tacksamhet för att få
han ska bygga mig ett självförtroende
från lyckan att vara till lags
där friheten är att vara han
vilja som han
leva som han
men på ytan vara annan
kvinna
tecknet på tillgänglig
undergiven
Det vet man väl att såna är dom
tacksamma brudar
ingen fara
Men osäkrad är jag
och det blev han varse
Crazy Bitch Besvärlig
Ball and Chain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar